Claudia Victoria Isolde Sommer
Indehaver og leder af Den Klassiske Balletskole

Claudia er fra 1992. Hun er ejer og daglig leder af Den klassiske Balletskolen. Claudia startede balletskolen tilbage i 2013.

Siden hun var helt lille, har dansen altid været en del af hendes liv. Hun har været balletelev på Det Kongelige Teaters Balletskole og hun har danset i Peter Schaufuss Balletten. Claudia er uddannet balletlærer hos Royal Academy of Dance i London.

Hun underviser i Klassisk ballet og derudover står hun for koreografien når Den Klassiske Balletskole afholder forestillinger. For Claudia er disciplin en vigtig del af undervisningen, men det skal også være sjovt for eleverne at lære at danse.

Diana Savino
Administration

Diana er ansvarlig for den administrative del på balletskolen. Hun står for det meste af e-mail korrespondancen, koordinering af prøvetimer, hjemmesiden, diverse informationer til balletskolens elever osv.

Hun har tidligere igennem mere end 20 år undervist i akrobatik og har derfor stor erfaring i det at undervise, samt den administrative del i kommunikation med elever og forældre.

Sophia Savino
Underviser i Klassisk ballet

Sophia er fra 2003. Hun har været en del af balletskolen siden den startede i 2013.

Sophia står for den daglige drift af Den Klassiske Balletskoles fysiske butik.

Når hun ikke er butikken, underviser hun i Klassisk ballet for børn og teenagers.

Sophia ligger vægt på, at eleverne udover at lære grundteknikken, også får udfordringer og har det sjovt. Sophia roser gerne sine elever og hun elsker at se, når den enkelte elev har udviklet sig.

Laura Esmark Kristensen
Underviser i Klassisk ballet, Tåspids/teknik, Moderne dans, Jazz/Show og Musical/showdance

Laura er fra 2001. Hun har været en del af Den Klassiske Balletskole siden 2015 og har undervist siden 2017.

Laura underviser i Klassisk ballet, Moderne dans og Jazz. Hun elsker at give sin danseglæde videre til eleverne, og hun elsker at se dem udvikle sig og blive bedre fra gang til gang. Hun fokuserer meget på teknikken i sin undervisning, men sikrer sig også, at den skal være sjov og efterlade eleverne med et godt humør. Hun er vild med koreografi, og elsker at se når eleverne skal optræde med alt det, som de har trænet på.

Laura er også leder af balletskolens  konkurrencehold.

I maj 2022 afsluttede hun 1 års fuldtids foundation kursus på Central Musical Theatre School i København, og i august 2023 blev hun uddannet på Stepz danseuddannelse i København. Her har Laura fået styrket sine forcer yderligere i ballet, moderne og jazz. Hun har også fået intensiv undervisning i Horton moderne teknik, hiphop, house, heels m.m..

Alma Jönsson
Underviser i Klassisk ballet, Disneydans, tåspids/teknik og Moderne dans/Jazz

Alma er fra 2006. Hun har været en del af Den Klassiske Balletskole siden den startede i 2013.

Alma underviser i Klassisk ballet, Jazz og Moderne dans. Det er hendes ønske, at eleverne skal lære så meget som muligt på en sjov og udfordrende måde. Hun vil gerne have, at elever og forældre er tilfredse med undervisningen og de skal føle sig velkommen på balletskolen.

Som elev danser hun Klassisk ballet på niveau 6, som er et udtaget hold. Derudover danser hun også Moderne dans og Jazz på balletskolens konkurrencehold.

Karoline Gammelgaard Jensen
Underviser i Klassisk ballet, Moderne dans og tåspids/teknik

Karoline er fra 1999. Hun har været en del af Den klassiske Balletskole siden 2019.

Karoline startede med at danse ballet som 6-årig på den lokale balletskole i Skjern. Senere blev hun elev og aspirant på Det Kongelige Teaters Balletskole i København, hvor hun blev færdiguddannet balletdanser i 2017. Efterfølgende har hun været elev på Copenhagen Contemporary Dance School og på Skuespillerakademiet. Udover at have undervist på en række balletskoler, så er Karoline også medstifter af SPRÆNG danseteater.

Andrea Regitze Grønfeldt-Christiansen
Hjælpetræner og daglig drift i Balletshoppen.

Sofie Andersson

Vigga Thorup

Mila Seest

Xander Nederby

Pernille Friedrich
Vikar

Pernille er fra 1989. Hun har været en del af Den Klassiske Balletskole siden den startede i 2013.

Pernille er vikar på balletskolen. Hun har tidligere undervist i forskellige stilarter på diverse danseskoler.

Andreas Kaas
Workshops

Andreas Kaas er fra 1993. Han er uddannet ved Den Kongelige Ballet i perioden 2001-2009. I 2009 blev han ansat som aspirant, i 2016 blev han udnævnt til solist og i 2018 til solodanser på Det Kongelige Teater.

Andreas afholder workshops hos os.

Holly Dorger
Workshops

Holly Dorger er fra 1989. Hun kommer fra USA og er uddannet på The School of American Ballet i New York i perioden 2004-2008.

I 2008 blev hun ansat ved Den Kongelige Ballet. I 2013 blev hun udnævnt til solist og i 2016 til solodanser.

Holly afholder løbende workshops hos os.