Klassisk ballet

Vi tilbyder undervisning i Klassisk ballet til alle fra 2 år og op. Du kan være nybegynder eller øvet - vi har hold der matcher det hele.

Hos Den Klassiske Balletskole foregår undervisningen smilende og disciplineret. Vi har fokus på et højt niveau og vi fokuserer meget på teknikken, så alle børn, unge og voksne lærer korrekt Klassisk ballet. Vi er en balletskole for elever der kan lide at danse, og som gerne vil lære noget, og udvikle sig. På vores miniballethold er der adgang for én forældre i forbindelse med undervisningen. På de øvrige hold er der ikke adgang for forældre i salen under undervisningen.

Alle elever (undtagen voksenballet) der går til Klassisk ballet skal være iført uniform til undervisningen og håret skal være sat i knold. Uniformerne sikrer et ensartet udtryk i undervisningen, samtidig med en fællesskabsfølelse for eleverne.

Se vores mange hold og forklaringer herunder.

Vi tilbyder altid en gratis prøvetime. Skriv til os, så finder vi en dag, hvor du kan komme og prøve.

Klassisk ballet - Niveau 1 (3-7 år)

Holdet er for begyndere. Her lærer eleverne at danse Klassisk ballet og bliver bekendte med de forskellige positioner. Niveau tilpasses alderen.

Klassisk ballet - Niveau 2 (7-12 år)

Elever på niveau 2 er lidt ældre og kan oftest lidt mere end niveau 1. Vi begynder også på det lidt mere tekniske, som er kernegrundlaget i Klassisk ballet.

Klassisk ballet - Niveau 3 (7-13 år)

Eleverne har oftest gået til ballet før. De har kendskab til Klassisk ballet og er parate til at gå videre med mere teknik, fokus og nye trin.

Klassisk ballet - Niveau 4 (11-18 år)

Grundtrin er godt på plads og vi kan skrue op for sværhedsgraden. De fleste elever er i gang eller skal i gang med tåspids.

Klassisk ballet - Niveau 5 (11-18 år)

Eleverne har et godt kendskab til Klassisk ballet. Vi arbejder mere seriøst og går i dybden med diverse øvelser. Vi danser både i bløde sko og i tåsko.

Klassisk ballet - Niveau 6 (12-20 år)

Holdet er for de mest øvede og rutinerede elever. Vi tilbyder en plads på dette hold, når vi vurderer, at niveauet kan følges og træningen passes seriøst.

Klassisk ballet - Teen (12-19 år)

Her er plads til både nybegyndere og øvede. Niveauet tilpasses, så alle på holdet får noget ud af undervisningen.

Teknik, smidighed og styrke - Niveau 3-6

Stor fokus på teknikken. Vi har forskellige fokus punkter i timerne og vi fordyber os i de forskellige emner. Vi træner både i bløde sko og tåspids.

Prepoint/Pointe - Niveau 2-4

Fokus på træning af fødder. Der er øvelser for begge sko, og de elever er endnu ikke har tåspidssko, vil blive trænet til det.